Cut ‘N’ Paste blog: Goede SEO

Lees hier meer informatie over goede SEO en de goede manier om in de zoekmachines te scoren.

Leer geen verkeerde technieken maar schrijf waardevolle content die andere mensen helpt.

Goede SEO: wordt niet afgestraft

Toen bloggen rond 2006 begon op te vallen, leerden veel mensen de duistere kunst van SEO: metatags, keyword stuffing en backlink-building.

Die dagen zijn voorbij. Voor altijd.

De Panda- en Penguin-updates van Google hebben de game veranderd voor de Blackhat SEO-artiesten.
Zoals Joe Pulizzi zegt in dit artikel in het Content Marketing Institute:

“Goede SEO is een ongelooflijk belangrijke ‘top-of-the-funnel’-tactiek. Naarmate Google slimmer wordt, is het bijna onmogelijk om het systeem te spelen. Tegenwoordig heeft het vinden via zoekmachines meer te maken met verbluffende online storytelling dan met de rest. “

Dit is een opluchting voor de meesten van ons die geloven in eerlijke, ongecompliceerde marketing. Maar wat betekent het voor u?

Het betekent dat je epische inhoud moet produceren waar mensen naar willen linken en met hun vrienden en familie willen delen.

goede seo

Het maken van epische content is een onderwerp voor een andere blogpost. Maar het uitgangspunt is: maak regelmatig content die uw consumenten of prospects bijzonder waardevol zullen vinden. How-tos, tutorials, branchevertalingen en nieuwe concepten passen bij de rekening.

Het creëren van productgerichte inhoud of inhoud die over u en uw producten praat, doet dat niet.

Maar ik dwaal af.

Dus, is SEO alles over het maken van geweldige inhoud? Dat is er een deel van. Er zijn echter enkele stappen die u moet volgen om ervoor te zorgen dat Google uw webpagina’s en bestemmingspagina’s vindt en zorgt ervoor dat de mensen die op zoek zijn naar uw producten en services u kunnen vinden.

Dus hier voor jou zijn vandaag drie stappen naar goede SEO die je kunnen helpen gevonden te worden.

1. Zoekwoordonderzoek

zoekwoorden-google

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Goede SEO begint altijd met keyword research. U moet de woorden identificeren die uw ideale klanten gebruiken om naar uw product of service te zoeken voordat u kunt optimaliseren voor deze zoekwoorden (om de voor de hand liggende opmerking te maken).

Begin altijd met de eerste woorden die uw product of service beschrijven. Als u bijvoorbeeld een restaurant en brouwerij bezit, kunt u beginnen met de zoekwoorden ‘brouwerij’ en ‘ambachtelijk bier’.

Vervolgens wilt u dieper duiken en beginnen met het vinden van verschillende combinaties van zoekwoorden die uw potentiële klanten daadwerkelijk zullen gebruiken om uw restaurant / brouwerij te vinden.

Wanneer u uw kernwoorden in Google invoert, scrolt u omlaag naar de onderkant van de resultatenpagina van de zoekmachine (SERP) en vindt u aanvullende combinaties.

Met de seed-term “zoekwoorden” krijg je:

“zoekwoorden google”
“zoekwoordenplanner”
“zoekwoorden website achterhalen”
…en meer.

Dan wil je long-tail-keywords bekijken. Dit zijn langere zoekwoorden, meestal samengestelde termen die bestaan ​​uit drie of meer woorden, die minder vaak worden doorzocht, maar minder concurrentie hebben. U kunt de Google Analytics van uw site gebruiken om de lange staartzoekwoorden te vinden die mensen daadwerkelijk naar uw site leiden.

Ten slotte wilt u ‘Trefwoordzinnen’ bekijken. Trefwoordzinnen zijn de termen die mensen daadwerkelijk gebruiken om naar uw product te zoeken. Hoe vindt u uw zoekwoordzinnen? Je kunt deze vinden op Twitter, Facebook, reacties op je blog. Je kunt ook e-mails lezen die je van je klanten krijgt om de natuurlijke taal te krijgen die ze gebruiken.

Goede SEO: Hulpprogramma’s voor zoekwoorden
Er zijn veel tools die u kunt gebruiken om de zoekwoorden te onderzoeken die uw klanten gebruiken. Het Google AdWords-hulpprogramma voor zoekwoorden is gratis. U kunt het gebruiken wanneer u een Google Adwords-account opent en u hoeft zelfs geen lopende Adwords-campagne te hebben om dit te gebruiken! Het is vaak alles wat u nodig hebt om trefwoordanalyse uit te voeren. Bing biedt ook een gratis keyword research tool.

Goede SEO: Lokale trefwoorden
Als uw bedrijf een webshop heeft of diensten aanbiedt binnen een grootstedelijk gebied, verwaarloos dan de hyperlokale markt niet. Voeg regionale of lokale termen toe aan uw zoekwoorden, zoals uw staat, stad, buurt en dwarsstraten.

2. Gebruik uw zoekwoorden op een intelligente manier

Als u denkt dat ik u ga vertellen dat u een heleboel zoekwoord-metatags aan elke pagina op uw website moet toevoegen, denk dan nog eens goed na. Zoals eerder opgemerkt, is SEO veranderd. De Panda- en Penguin-updates van Google maakten veel van de traditionele tactieken overbodig. Internet marketeers gebruikten het om het systeem te ‘spelen’.

Enkele van de tactieken die Google nu bestraft, zijn:

-Overmatige linkvorming zonder rekening te houden met kwaliteit
-Misleidende doorway-pagina’s
-Veel zoekwoorden vullen
-Veel betekenisloze inhoud publiceren om verkeer van zoekmachines te krijgen

“Veel zoekwoorden vullen.” Dat betekent: het toevoegen van zoekwoorden overal in uw inhoud, zodat uw inhoud niet eens op natuurlijke wijze wordt doorgestuurd; het toevoegen van veel “meta-tags” aan uw pagina’s; veel verschillende sleutelwoorden in uw titel plaatsen; en het toevoegen van “verborgen” trefwoorden (trefwoorden met dezelfde kleur als de achtergrondkleur van uw site, zodat ze blijven onzichtbaar voor uw lezer, maar Google ziet het.)

Dit soort scheldwoorden maakt Google heel erg boos, en het zal ervoor zorgen dat je geoptimaliseerd wordt. Dat wil je niet, of wel?

Goede SEO: Titel Tags
Elke pagina heeft een title-tag, maar verwissel de title-tag niet met de titel van de pagina. Uw pagina kan een titel hebben, ook wel een ‘kop’ genoemd, die uw bezoekers te zien krijgen wanneer ze op de pagina terechtkomen. Maar uw title-tag is wat wordt weergegeven in die SERPS.

Dit is een stuk code dat Google vertelt waar uw inhoud over gaat, en dit is waarschijnlijk de belangrijkste plaats voor uw zoekwoorden.

Elk van de resultaten op deze SERP voor “zoekwoorden” geeft eigenlijk de “Title Tag” weer. Als u in de HTML van uw site wilt komen, is dit de tekst binnen de tags <title> </ title>. In de meeste inhoudbeheersystemen kun je echter je title-tags aanpassen, zodat ze verschillen van de paginakop.

Waarom zou je willen dat je titellabel en paginakop anders zijn? Een kop trekt meestal menselijke emoties aan. Ze zijn ontworpen om nieuwsgierigheid op te wekken.

Een title-tag moet heel duidelijk en duidelijk zijn, omdat het de zoekmachine vertelt waar de content over moet gaan.

Goede SEO: Lichaamsinhoud
U wilt uw zoekwoorden ook gebruiken in uw inhoud. Maar wees voorzichtig: vul geen zoekwoorden op uw hele pagina. Maak het natuurlijk. Schrijf de manier waarop mensen praten. Plaats zoekwoorden niet overal kunstmatig om Google voor de gek te houden om u hoger op te sommen. Google kan je zelfs lager weergeven!

De beste manier om trefwoorden in uw body-kopie te gebruiken, is door de zinsdeelzinnen te gebruiken die u eerder hebt aangegeven. Als je dit op de juiste manier hebt gedaan, weerspiegelen de zinsdeelzinnen de natuurlijke manier waarop mensen praten, dus ze moeten er mooi in passen.

Als uw pagina’s productpagina’s zijn, gebruikt u gewoon de trefwoorden die nodig zijn om uw producten daadwerkelijk te beschrijven.

Goede SEO: Meta omschrijving
Als je opnieuw naar de SERP-afbeelding kijkt, is de tekst direct onder de titel je metabeschrijving. Google gebruikt de metabeschrijving niet om uw inhoud te vinden en te categoriseren. Het gebruikt het om menselijke wezens een snelle samenvatting te laten zien die beschrijft waar die site of pagina over gaat.

Zorg ervoor dat uw metabeschrijving kort is (155 tekens of minder) en wis. U wilt bezoekers kunnen overtuigen om op uw link te klikken, niet negeren.

3. Bouw inkomende links

Als uw website veel waardevolle inhoud bevat die de zoekwoorden bevat die u hebt onderzocht, bent u slechts halverwege daar, letterlijk. Google legt meer nadruk op links dan op iets anders. Waarom? Omdat als sites linken naar uw inhoud of website, u waarschijnlijk waardevolle inhoud of een waardevolle service levert en Google de consument waardevolle websites van hoge kwaliteit wil bieden.

Wees echter voorzichtig met het soort inkomende links dat u maakt. Matt Cutts, hoofd van het Anti-Spam-team van Google, zegt dat Google harde links waardeert en geen gemakkelijke links.

Harde links versus gemakkelijke links

moeilijke-vs-gemakkelijke-links

 

 

 

 

 

 

Gemakkelijke koppelingen zijn de resultaten van link-farms, commentaarspam en willekeurige registratie bij mappen die geen verkeer hebben. Harde links zijn links die mensen daadwerkelijk gebruiken. Ze zijn meestal afkomstig van gezaghebbende websites met veel verkeer van trouwe lezers. “Ja, je wilt links, maar links die moeilijk te krijgen zijn, die moeite kosten om te verkrijgen, die je op een of andere manier hebt verdiend, geen” makkelijke links. “”

Goede SEO: Hoe harde koppelingen te krijgen
De beste manier om harde links te krijgen is eigenlijk helemaal niet moeilijk – als je waardevolle inhoud levert. Jon Morrow zegt dat gastbloggen een van de sleutels is om links van hoge kwaliteit naar jouw site te sturen.

Wanneer u uw artikel of blogpost indient, geef dan altijd een korte biografie over uzelf. Het is gebruikelijk om een ​​link naar uw eigen website in uw bio te plaatsen. Dit moet een link zijn met uw voorkeurszoekwoord als de ankertekst die verwijst naar de specifieke pagina waarvoor u wilt worden gerangschikt.

Behalve het bloggen, probeer je gewoon content van hoge kwaliteit te schrijven die mensen leuk vinden en die ze met hun vrienden willen delen. U trekt natuurlijk links aan van sites waarvan de eigenaren uw inhoud waarderen.

Goede SEO: Samenvatting
Goede SEO is een langetermijnvoorstel. Er zijn geen snelle oplossingen.

Onderzoek de zoekwoorden die uw klanten daadwerkelijk gebruiken om uw product of service te vinden
Schrijf waardevolle inhoud die mensen echt willen lezen, met de juiste zoekwoorden in de title-tags en in de body-kopie
Koppel legale websites aan via legitieme middelen – trek harde links aan, geen gemakkelijke links
Uiteindelijk zul je resultaten van je SEO-inspanningen beginnen te zien.

Neem contact met ons op

Neem contact met ons zodat we ook uw website hoog in Google kunnen ranken.

Contacteer Ons

Pin It on Pinterest